Complexe vraagstukken in het medialandschap
In deze sector houden we ons onder meer bezig met vraagstukken van mediaorganisaties, culturele instellingen, fondsen en overheid. Deze vraagstukken zijn vaak van strategische aard: Hoe spelen we in op het veranderende mediagebruik van consumenten? En: hoe gaan we om met afnemende inkomsten uit advertenties? Of ze gaan over het helder en objectief nemen van besluiten. Hoe beoordelen we aanvragen van theater- en dansgezelschappen? Hoe bepalen we welke programma’s we wel en niet blijven uitzenden?
Diverse projecten
Al jaren werken we samen met partijen in de sector Cultuur en media.
In Hilversum ondersteunden we publieke omroepen, verenigd in het College van Omroepen, en individuele omroepen zoals NTR, VPRO en HUMAN. Ook werkten we voor de Nederlandse Publieke Omroep.
Daarnaast begeleidden we publieke en private mediapartijen bij het vormgeven van een gezamenlijke agenda. Denk aan organisaties als NOS, RTL Nederland, Talpa, DPG Media en Mediahuis. Op verzoek van het ministerie van OCW dachten zij na over een samenwerkingsagenda. Ook brancheorganisaties als de Mediafederatie en NDP Nieuwsmedia ondersteunden we bij het ontwikkelen van een gezamenlijke koers.
Tot slot werken we regelmatig voor ECP | Platform voor de InformatieSamenleving, het Commissariaat voor de Media en Stichting Democratie & Media. Bij deze organisaties dragen we bij aan vraagstukken die raken aan de digitale samenleving, mediabeleid en de versterking van democratische processen.