Strategie van de Nederlandse schaatsbond

Nederland is een schaatsland. We hebben de beste schaatsers ter wereld, als er ijs licht breekt de collectieve schaats-gekte uit en op TV is schaatsen (na voetbal en Formule 1) de meest populaire sport. Dat is mooi, maar hoe kan dat zo blijven? Dat is een van de vragen waar de KNSB zich over uitgesproken in zijn strategie tot 2028. De Argumentenfabriek mocht het project, waarin mensen van binnen én buiten de wereld van het schaatsen deelnamen, begeleiden. Resultaat is een fraai boekje met de zes ambities met onderbouwing.

Sectoren

Sport

Relevante fabriekers

Over dit project

Wat worden onze ambities voor de komende jaren? Wij begeleiden al jaren, met veel plezier, allerlei organisaties met deze vraag. Afgelopen jaar hebben we dit voor het eerst voor een sportbond mogen doen: de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond (KSNB). In de analysefase kwam de complexiteit van de wereld waarin de KNSB opereert helder naar voren. Zo is de KNSB er bijvoorbeeld, net als andere sportbonden, én voor de professionals én voor de amateurs. Dat zijn echt verschillende werelden met verschillende belangen. De gekozen koers, die een periode van acht jaar bestrijkt, kent zes ambities, waaronder deze: Nederland is en blijft toonaangevend in het wereldwijde schaatsen en skaten. De koers is in een fraai boekje vastgelegd en de ledenvergadering heeft hem goedgekeurd. De KNSB kan dus vooruit!

Heb je een sportvraagstuk, wil je eens samen nadenken over wat De Argumentenfabriek voor je kan betekenen of ben je nieuwsgierig naar wat we doen? Neem contact op met Anouk Mulder.