01 februari 2025

Nieuwe strategie Commissariaat voor de Media

Cultuur en media

Het medialandschap verandert snel door digitalisering en maatschappelijke ontwikkelingen, zoals afnemend vertrouwen in instituties. Hoe bevorder je als toezichthouder in dit landschap een betrouwbaar en pluriform media-aanbod voor alle Nederlanders? Toezichthouder het Commissariaat voor de Media (CvdM) richt zich de komende vijf jaar op drie prioriteiten: een robuuste nieuwsvoorziening, goed functionerende publieke media en een veilige online omgeving voor jongeren.

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) ziet erop toe dat publieke belangen, zoals een eerlijk speelveld voor media en bescherming tegen schadelijke content, worden gewaarborgd. In de meerjarenstrategie ‘Toezicht met maatschappelijke impact’ (2025-2030) maakt het CvdM duidelijk hoe zij deze belangen wil borgen. Door nadruk te leggen op drie thema’s krijgt hun werk focus en richting. In de strategie maakt het CvdM ook duidelijk hoe zij deze doelen wil bereiken. In een goede strategie versterken mensen, organisatie en cultuur elkaar.

Koers bepalen
De strategie is tot stand gekomen in een series denksessies met experts en met (bijna) alle medewerkers van het CvdM. De Argumentenfabriek begeleidde deze sessies. Samen brachten we de relevante ontwikkelingen in het medialandschap en het werk van het CvdM in kaart en bepaalden we de koers voor het CvdM. Het resultaat is een strategie met focus die het CvdM gaat helpen om de komende jaren invulling te geven aan zijn toezicht. Download hier de strategie van het CvdM.

 

Vragen?

Neem contact op met Sjoerd Pennekamp

sjoerd@argumentenfabriek.nl
+31 20 412 4001
Meer over Sjoerd Pennekamp

Hulp nodig bij een strategie of meer weten over dit project?

Neem contact op met onze chef Media Sjoerd Pennekamp