Na een rondleiding en een uitleg over wat we op ‘de fabriek’ zoal doen, gaan de kinderen aan de slag in een echte denksessie. Wat zijn de voor- en tegenargumenten bij telefoons verbieden in de klas? Onze vormgever was ook aanwezig om de Argumentenkaart ter plekke vorm te geven, zodat ze ook over dit mooie vak iets konden leren.
“Leerlingen kunnen informatie opzoeken op de telefoon en via apps dingen leren”, komt op de kaart als argument vóór de telefoon in de klas. “Leerlingen kunnen beter opletten omdat ze niet stiekem op hun telefoon kunnen kijken” als een argument tegen. Bekijk de hele Argumentenkaart telefoons op school hier.
Op de vraag wat de klas nu heeft geleerd tijdens deze stage, krijgen we het antwoord: “dat iedere mening telt”. Ook zijn ze onder de indruk dat er héél veel stapjes nodig zijn om een Argumentenkaart te maken. Een van de leerlingen geeft aan: “Iedere keer als ik van tevoren denk dat iets niet leuk wordt, is het toch leuk!”