Bij De Argumentenfabriek begeleiden we regelmatig strategietrajecten voor onze klanten. Maar wat is eigenlijk de strategie van de fabriek zelf? Onze huidige strategie loopt van 2023 tot eind 2027 en laat zich vatten in zes focuspunten: Helder denken, Samen denken, Tastbaar resultaat, Gestage groei, Sectorenaanpak en Florerende fabriekers.
Helder denken
Het hart van ons werk is helder denken. Helder denken is denken waar structuur in zit. En structuur is één van de zaken die de buitenwereld in ons werk prijst. Helder denken betekent ook: altijd kritisch op denkfouten en onwaarheden, vanuit een nieuwsgierige, open en onderzoekende houding. Daarvoor is de Argumentenfabriek opgericht, en daarmee gaan we komende jaren onverdroten voort.
Samen denken
Dat helder denken doen we vrijwel altijd samen. Met elkaar en in denksessies met onze klanten en relaties. We hebben de afgelopen jaren ook het vermogen ontwikkeld om mensen en netwerken met elkaar te verbinden. Dat gaan we komende jaren nog meer doen. We gaan meer platforms bouwen om samen feiten in kaart te brengen. We gaan meer denktanks opzetten en begeleiden, met het bedrijfsleven, de overheid en het maatschappelijk middenveld.