Kees Wessels - Chef Zorg

Alles overzien om de juiste keuzes te maken, inzicht hebben en helder uitleggen wat er speelt. Dat is in de complexe wereld van de zorg nog niet zo makkelijk. Daarom zet ik als Chef Zorg mijn kennis en kunde met groot plezier in om een uitweg te vinden in het informatiedoolhof dat de zorg regelmatig is.

Mijn passie voor de zorg komt voort uit de jaren waarin ik de AD Ziekenhuis Top 100 ontwikkelde en maakte voor het Algemeen Dagblad. Voor artikelen over de behandeling van borstkanker won ik in 2009 de Tegel (de ‘Oscar voor de journalistiek’) in de categorie het beste nieuwsverhaal. Eerder ontwikkelde ik al het onderzoeksproject de AD Misdaadmeter waarin de criminaliteit in Nederland tot op wijkniveau wordt getoond. Beide projecten bestaan nog altijd. En ik schreef het boek Verkeerd Spoor over de roerige tijden bij de NS over ‘het rondje om de kerk’.


Na veertien jaar dagbladjournalistiek heb ik bij communicatiebureau Leene Communicatie ruim zeven jaar (zorg)opdrachtgevers geadviseerd bij het scherp slijpen en uitdragen van hun verhaal. Niet meer beschrijven op afstand, maar meedenken en helpen bij het vertalen van complexe materie. Ik ben opgeleid in de journalistiek en in de communicatie.


Bij De Argumentenfabriek wil ik samen met mijn collega’s de volgende stap zetten door zorgopdrachtgevers te helpen met helder denken en visuele ondersteuning de juiste keuzes te maken. In een wereld vol richtlijnen, prestatie-indicatoren, kwaliteitsnormen, veranderende zorgsystemen en financiering en voortdurende technologische vernieuwing geen overbodige luxe. Ik denk graag mee!