Tweedaagse met kennismarkt

SCOH, een stichting met basisscholen en peuterspeelzalen in Den Haag, vroeg ons hun strategische tweedaagse te begeleiden. Dit hebben we met veel plezier en energie gedaan. De ruim tachtig (adjunct)directeuren doorliepen op efficiënte wijze zeven ‘denkstappen’ en hebben een gezamenlijke koers uitgezet.

Een van de denkstappen ging over de vraag welke mensen binnen SCOH waardevolle kennis hebben en wie van de collega’s dat ook wil leren. Om hen vervolgens met elkaar in contact te brengen.  De werkvorm die we daar hebben gebruikt noemen we de Kennismarkt.
De aanwezigen leverden bij ons in wat ze willen leren én wat ze anderen kunnen leren. Hiervan hebben we een muur met geclusterd AANBOD en een muur met geclusterde VRAAG gemaakt. In een half uurtje bekeken de deelnemers wat hen aansprak, maakten ze foto’s van aanbod waar ze belangstelling voor hadden, en legden ze contacten met collega’s die vergelijkbare leervragen hadden of die bij hen ‘op les’ wilden komen.

Na afloop heeft SCOH de ingevulde werkkaarten meegenomen om te beslissen op welke punten gezamenlijke inkoop van scholing zinvol is. 

Wil je ook een tweedaagse laten begeleiden, al dan niet met een Kennismarkt? Neem contact op met Anouk Mulder, chef onderwijs of Marit Lüschen, kaartenmaker.