Gestructureerd nadenken over keuzes en kader voor ict-systemen

Stel, je staat voor de opgave om een nieuw ict-systeem te kiezen waarmee duizenden docenten en leerlingen de komende jaren gaan werken. En je weet ook dat jouw hogeschool in deze periode een belangrijke verandering ondergaat, omdat de strategische koers gericht is op het aanbieden van gepersonaliseerd leren. Hoe zorg je dan dat je belangrijke wensen van huidige en toekomstige gebruikers niet over het hoofd ziet? Hogeschool Windesheim staat voor deze uitdaging en organiseert samen met De Argumentenfabriek vijf denksessies om met verschillende belanghebbenden (zoals docenten, studenten, managers) gestructureerd na te denken over deze vraag.

Is gamification de toekomst en moeten we dat mogelijk maken? Of is het vooral belangrijk dat het traditionele hoorcollege, behalve in de collegezaal, ook tijdens een stage in het buitenland online te volgen is? Dit soort vragen komen aan bod tijdens de denksessies. Binnenkort heeft Windesheim voor zichzelf deze vragen beantwoord en zal dit meenemen in de aanbesteding van het nieuwe ict-systeem.

Meer weten?

Meer weten over gestructureerd nadenken bij keuzes en kaders voor ict-projecten? Neem dan contact op met Robin Fransman.