12 maart 2015

Aanbieding Cultuurkaart aan Dijsselbloem

Deze Cultuurkaart geeft de gewenste cultuur in de financiële sector weer zoals toekomstige leiders uit de financiële sector onder 35 jaar die hebben geformuleerd. De kaart is het resultaat van drie bijeenkomsten waar in totaal meer dan 100 verschillende medewerkers hebben meegedacht. De kaart geeft handen en voeten aan een ingewikkeld onderwerp als cultuurverandering.

De Cultuurkaart is een instrument om verder met cultuurverandering aan de slag te gaan. De eerste vervolgactiviteiten zijn al gepland. Zo worden er onder andere vervolgbijeenkomsten georganiseerd om met jonge mensen verder in discussie te gaan over hoe zij waarden en werkhoudingen zelf kunnen vertalen in gedrag binnen hun werkomgeving. De Vrije Universiteit organiseert een debat met belanghebbenden, en financiële instellingen hebben aangegeven zelf intern met jonge mensen aan de slag te gaan.

Dit project is een initiatief van Duisenberg School of Finance, de Nederlandse Vereniging van Banken en de Vrije Universiteit.

Wij kijken terug op een geslaagd project: de bijeenkomsten waren plezierig en boeiend en deelnemers toonden enorme betrokkenheid om over dit onderwerp na te denken. Bekijk ook een filmcompilatie van deze bijeenkomsten.  

Op 8 mei 2014 verscheen er in Trouw een artikel over de aanbieding. 

Op 13 juni verscheen er op Nu.nl een artikel over het in gebruik nemen van de Cultuurkaart.